Toimitusehdot

Yleisohje
Pericad Oy:n yhteistyökumppanit kuljetuksissa ovat Posti ja Schenker Express Oy. Tuotteet voidaan myös noutaa Tuusulan varastoltamme, Posti, Huurrekuja 2 , Nouto-ovi 19, neljä tuntia tilauksen vahvistamisesta, tai erikoistapauksissa toimistoltamme Espoon Olarista, Yläportti 1 A.

Varastotuotteet toimitetaan perille tilausta seuraavana arkipäivänä, jos tilaus on tehty ennen klo 11.30. 

Pericad Oy toimittaa tilatut tuotteet perille asti jälleenmyyjän ilmoittamaan osoitteeseen, haluttaessa myös loppuasiakkaalle. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa postista. Vastuu osoitteen oikeellisuudesta on jälleenmyyjällä.

Pericad Oy ei vastaa rahdinkuljettajan virheestä tai myöhästymisestä jälleenmyyjälle tai loppuasiakkaalle aiheutuvista lisäkuluista.

Verkkokaupassa olevat tuotekuvat saattavat poiketa tarjotusta tuotteesta.

Toimitus- ja käsittelykulut
Pericad Oy:n verollinen perustoimitus- ja käsittelykulu on 19,90 euroa. Tämä kulu lisätään jokaiseen erilliseen toimitukseen, ellei Pericad Oy ole muuta ilmoittanut.

Kuljetusvakuutus
Pericad Oy vakuuttaa kaikki kotimaan lähetyksensä, ellei ostaja ole ilmoittanut Pericad Oy:lle hankkineensa vakuutusta. Vakuutusmaksu lisätään automaattisesti laskuun.

Takuu ja tekninen tuki tuoteryhmittäin
Pericad Oy hoitaa edustamiensa tuotteiden takuuasiat ensisijaisesti itse lukuun ottamatta Eizon, NECin, Philipsin ja ViewSonicin näyttöjä.

Myös teknisen tuen hoidamme laitteiden ja laiteajureiden osalta pääsääntöisesti itse, mutta ennen yhteydenottoa kannattaa ensin vierailla päämiestemme Internet-sivuilla esimerkiksi laiteajureita ja käyttöjärjestelmiä koskevissa kysymyksissä. Näiltä sivuilta voi ladata uusimmat ajuripäivitykset, varmistaa käyttöjärjestelmien yhteensopivuuden laitteidemme kanssa ja saada vastauksia yleisimmin esitettyihin kysymyksiin ongelmatapauksissa. Jos ongelma ei ratkea, autamme mielellämme sen selvittämisessä. Huom! Laitteiden mukana tulevien ns. ilmaisohjelmien tuen ja päivitykset hoitaa ohjelmien valmistaja tai valmistajan maahantuoja.

Takuuvaihdot, -huollot ja –palautukset (RMA)
Eizo, NEC ja Philips hoitavat takuuvaihto ja -huoltoasiat itse.
Kaikki Eizo- näytöt huoltaa Eizo Nordic AB:n oma huolto-osasto Ruotsissa. Täytä Eizon huoltolomake tai Eizon Medical näyttöjen huoltolomake, ja lähetä se ohjeiden mukaisesti. Puhelin +46 8 594 105 00 tai sähköposti service@eizo.se (myös suomeksi).

NECin LCD näyttöjen ja projektorien Service hotline 0200 28111 tai Email Finland.support@nec-displays.com. Medical näytöt +49 89 99699 666 tai Email med-support@nec-displays.com ja SpectraView näytöt +49 89 99699 330 Email spectraview@nec-displays.com.
 

Philipsin takuuvaihdoista vastaa Neisa Finland Oy +358 103 154 255 e-mail fi.service@neisa.com

Muiden tuoteryhmien takuuvaihdot, -testaukset ja -huollot hoitaa Pericad Oy.
Jotta takuuasioiden käsittely sujuisi mahdollisimman nopeasti ja virheettömästi, olemme laatineet avuksenne seuraavat ohjeet:

1. Varmista seuraavat asiat ennen RMA-palautusnumeron hakua:
-  tuotteen ostopaikka
-  tuotteen ostoajankohta
-  tuotteen merkki ja malli
-  tuotteen sarjanumero
-  mahdolliset lisätakuut, takuunlaajennukset tai muut erikoisehdot
-  vikaselostus mahdollisimman tarkasti

Tuotteen ostopaikan selvittäminen on tärkeää, sillä muualta ostetun, kuitenkin takuussa olevan tuotteen käsittelystä perimme lisämaksun tapauskohtaisesti. Ostoajankohta on sama kuin laskumme päiväys. Merkki, malli ja sarjanumero (S/N) löytyvät tuotteiden tyyppikilvestä.

Lisätakuista ja muista Pericad Oy:n kanssa sovituista erityisehdoista on hyvä aina mainita etukäteen, jotta tuotteen takuukäsittely tapahtuu varmasti oikein. Mahdollisimman yksityiskohtainen vikaselostus nopeuttaa takuuasioiden käsittelyä, sillä sen perusteella voimme jo ennen tuotteen meille toimittamista antaa ohjeita ongelmatilanteen ratkaisemiseksi. Esimerkiksi laiteajureihin ja asiakkaan käyttöjärjestelmän päivityksiin liittyvissä asioissa päämiestemme Internet-sivuilta ladatun, tuoreemman ajurin asentaminen saattaa ratkaista ongelman.

2. Kun olet selvittänyt edellä mainitut asiat, lähetä tiedot sähköpostitse tiina.teittinen@pericad.fi tai soita toimistollemme puh. 09 452 3577. Saat RMA-palautusnumeron, jota vastaan voit palauttaa viallisen tai puutteellisen takuutuotteemme. RMA-palautusnumero myönnetään vain takuutuotteille.

3. Palauta tuote takuukäsittelyyn osoitteella Pericad Oy, Yläportti 1 A, 02210 Espoo. Kirjoita paketin päälle saamasi RMA-palautusnumero, pakkaa tuote huolellisesti joko sen alkuperäiseen pakkaukseen, tai muuhun kestävään pakkausmateriaaliin. Liitä mukaan laskukopio, vikaseloste ja tuotetiedot sarjanumeroineen sekä mahdolliset lisätiedot.

Takuuvaihtopalautuksen kuljetuskustannuksista vastaa asiakas ja takuussa vaihdetun tai korjatun tuotteen lähettämisestä takaisin asiakkaalle Pericad Oy.

Mikäli tuote havaitaan testauksessa ehjäksi, veloitamme ylimääräisestä työstä 35 euron testausmaksun ja lähetyskulut. Jos et ole varma, että tuotteessa todella on vikaa, tai sinulla ei ole mahdollisuutta testata tuotetta, ota ensin yhteyttä meihin puhelimitse puh. 09 452 3577 tai sähköpostitse tiina.teittinen@pericad.fi, jotta vältyt turhalta palautukselta ja lisäkustannuksilta.

Testaamme meille lähetetyt, RMA-palautusnumerolla varustetut takuutuotteet viipymättä ja lähetämme tilalle tapauksesta riippuen uudet, uutta vastaavat tai asiakkaan omat, alkuperäiset laitteet siinä kunnossa ja niine lisätarvikkeineen, joiden kera ne Pericad Oy:öön on asiakkaalta toimitettu.

Jos takuuvaihtotuotteita ei ole varastossamme, tai on kyse takuukorjauksesta tehtaalla, korvaamme tuotteet heti, kun saamme tavaraa varastoon tai kun korjatut tuotteet palautuvat tehtaalta.

Takuun ulkopuoliset huollot ja testaukset
Takuun ulkopuolisista huolloista, testauksista ja niihin liittyvistä kustannuksista sovitaan Pericad Oy:n edustajan kanssa tapauskohtaisesti.

Puutteelliset, virheelliset tai väärin tilatut tuotteet
Pericad Oy:n toimittamat virheelliset tuotteet pyritään vaihtamaan ja puutteelliset täydentämään puuttuvilla osilla niin pian kuin mahdollista. Asiakkaan huomautusaika on 8 päivää, jona aikana vastaanottamiemme asiakkaiden huomautusten johdosta tehtyjen tuotepalautusten tai -täydennysten kuljetuskustannuksista vastaa Pericad Oy. Huomautusajan jälkeen kuljetuskustannuksista vastaa jälleenmyyjä.

Jälleenmyyjän epähuomiossa väärin tilaamat tuotteet pyritään myös vaihtamaan viipymättä, mutta vain jos kyseessä on varastotuote. Tilaustuotteet vaihdetaan vain erikoistapauksissa sopimuksen mukaan. Väärin tilattujen tuotteiden vaihtamisesta aiheutuvista kuljetuskustannuksista vastaa aina ostaja.

Tilauksen peruutusoikeus
Asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa tilauksensa, jos kyseessä on varastoitava tuote ja tuotetta ei vielä ole ehditty antaa kuriiriliikkeen kuljetettavaksi. Jaksotettuja tilauksia, samoin kuin asiakkaalle erikseen tilattuja tuotteita ei voida peruuttaa tilauksen saapumisen jälkeen.